- Bir Diferansiyel nasıl çalışır?

Tüm arabalarda viraj alırken dışarda bulunan teker daha fazla mesafe kat edeceğinden daha içerde bulunan tekere göre daha hızlı dönecektir. Tahrik edilen tekerler aynı motor tarafından tahrik edildiğinden eğer tek serbestlik dereceli bir mekanizma kullanılır ise, her iki teker aynı miktar döndürüleceğinden dolayı, araç kayar. Bunu önlemek için tekerlekler diferansiyel olarak adlandırılan iki serbestlik dereceli bir konik planet dişli sistemi ile tahrik edilirler.

Viraj sırasında teker dönmesi

Dişli kutusundan çıkan milin çevirdiği giriş dişlisi planet dişli sistemde kolu çevirmektedir. Kola döner mafsal ile planet dişli bağlıdır (genellikle 3 veya 4 planet dişli bulunur). Sağ ve sol teker dişlileri sabit ve çakışan bir eksende dönmektedir. Sistem görüldüğü şekilde iki serbestlik derecesine sahiptir.

Eğer iki tekere gelen yük eşit ise tüm sistem, kolun dönme açısı hızında birlikte döner.

      

Eğer tekerlerden birine etki eden yük diğer tekere gelen yüke göre çok fazla ise, bir teker sabit durur ve diğer teker iki misli hız ile döner. Virajlarda iç teker dış tekere göre daha fazla sürtünme kuvveti ile karşılacağından iç teker dış tekere göre daha az dönecektir.

      

Sistem iki serbestlik dereceli olduğundan uygulamada tekerleklerin dönme miktarı etki eden dış kuvvetlere ve sistemin dinamiğine bağlı olacaktır.

Benzer diferansiyel sistemi bir engele çarptığında yön değiştiren oyuncak arabalarda görürsünüz.