BÖLÜM 5: ÖĞRENİLENİ UYGULAMA
5.1.3 STRES ALTINDAKİ BİR YETİŞKİNLE ÖRNEK DİYALOG
Bu örnek konuşmada, dikkat ederseniz siz:
§ Kendinizi isminizle tanıttınız ve hangi kurumda çalıştığınızı söylediniz,
§ İsterlerse konuşabileceğinizi söylediniz,
§ Kişiye ismiyle hitap ettiniz,
§ Daha güvenli bir yere giderek afetzedeyi tehlikeden korudunuz,
§ Afetzedenin rahatlamasını sağladınız (örneğin, su vermeyi teklif ettiniz),
§ Kişiyi dinlediniz ve yanında kaldınız, konuşmaya zorlamadınız,
§ Afetzedenin uygun davranışlarını dönütlerle ifade ettiniz;,
§ Dinlemek için zaman tanıdınız,
§ Kişinin ihtiyaç ve endişelerini belirlediniz,
§ Kişinin meslektaşlarının olası kaybı konusundaki kaygısını onayladınız,
§ Kişiye aile üyeleri ile temas kurması için yardım önerdiniz.
İnsanların bilgi ve pratik destek ile bağ kurmaları için ne yapabilirsiniz?
§ Bu durumdan etkilenmiş insanlar için mevcut kaynaklar (yemek, sığınak, su) ve hizmetler bulmakta ne gibi zorluklar olabilir?
§ İnsanların aklında ne gibi kaygı ve endişeler olabilir? Problemlerini çözebilmek için onlara ne gibi pratik öneriler verebilirim?
§ Afetzedeler ne gibi bilgiler isterler? Kriz durumu hakkında güncel ve güvenilir bilgiyi nereden bulabilirim?
§ İnsanları sevdikleriyle ve hizmetlerle buluşturmak için ne yapabilirim? Bu konuda ne gibi zorluklar olabilir?
§ Çocukların, ergenlerin veya sağlık problemi olanların ihtiyaçları neler olabilir? İncinebilir insanların sevdikleriyle ve hizmetlerle bağlantı kurmalarını nasıl sağlarım?