BÖLÜM 5: ÖĞRENİLENİ UYGULAMA

5.1.3 STRES ALTINDAKİ BİR YETİŞKİNLE ÖRNEK DİYALOG

Bu örnek konuşmada, dikkat ederseniz siz:

§  Kendinizi isminizle tanıttınız ve hangi kurumda çalıştığınızı söylediniz,

§  İsterlerse konuşabileceğinizi söylediniz,

§  Kişiye ismiyle hitap ettiniz,

§  Daha güvenli bir yere giderek afetzedeyi tehlikeden korudunuz,

§  Afetzedenin rahatlamasını sağladınız (örneğin, su vermeyi teklif ettiniz),

§  Kişiyi dinlediniz ve yanında kaldınız, konuşmaya zorlamadınız,

§  Afetzedenin uygun davranışlarını dönütlerle ifade ettiniz;,

§  Dinlemek için zaman tanıdınız,

§  Kişinin ihtiyaç ve endişelerini belirlediniz,

§  Kişinin meslektaşlarının olası kaybı konusundaki kaygısını onayladınız,

§  Kişiye aile üyeleri ile temas kurması için yardım önerdiniz.

 

İnsanların bilgi ve pratik destek ile bağ kurmaları için ne yapabilirsiniz?

§  Bu durumdan etkilenmiş insanlar için mevcut kaynaklar (yemek, sığınak, su) ve hizmetler bulmakta ne gibi zorluklar olabilir?

§  İnsanların aklında ne gibi kaygı ve endişeler olabilir? Problemlerini çözebilmek için onlara ne gibi pratik öneriler verebilirim?

§  Afetzedeler ne gibi bilgiler isterler? Kriz durumu hakkında güncel ve güvenilir bilgiyi nereden bulabilirim?

§  İnsanları sevdikleriyle ve hizmetlerle buluşturmak için ne yapabilirim? Bu konuda ne gibi zorluklar olabilir?

§  Çocukların, ergenlerin veya sağlık problemi olanların ihtiyaçları neler olabilir? İncinebilir insanların sevdikleriyle ve hizmetlerle bağlantı kurmalarını nasıl sağlarım?