Swing ile GUI (Çizgisel Kullanıcı Arayüzü) Geliştirme   
Bu bölüm Java Kuruluş Sınıfları (JFC) Swing paketleri kullanarak çizgisel kullanıcı arayüzleri (GUI) yaratmayı tanımlayacaktır. Daha önceki GUI yaratmak için kullanılan kütüphane Soyut Pencere Araç Takımı (AWT)'ydı. Bunun kullanımı zor ve hantal olduğundan JFC ile değiştirildi ve JFC'nin GUI parçası Swing olarak adlandırıldı. Fakat AWT nşn bazı bileşenlerine hala erişilebilir ve bazı durumlarda kullanılabilir.
Temel bir Swing uygulaması yaratmak oldukça basit. Öncelikle Swing paketi (javax.swing.*) aktarılmalı (import) ve JFrame'nin bir alt sınıfı yaratılmalıdır. Aşağıda basit bir Swing çerçevesi bildirimi gösterilmektedir. Bu uygulama bir pencere yaratmak ve onu programlar içinde göstermek için bir şablon olarak kullanılabilir. Bu programdaki initialize() yöntemi görünümü ve penceredenin bileşenlerini ilklendirmek için kullanılır. Bu yöntemin son iki satırı pencerenin istenen boyuta ve alt bileşenlerin yerleşimine uygunluğunu garantiler ve pencereyi kapatarak uyugulamanın kapanacağı komutunu verir. main() yöntemi programı bölebilecek iş parçacığı güvenlik problemleri olmamasını sağlar. Bu program olduğu gibi kopyalanıp başka programlar için kullanılabilir.
import javax.swing.*;
public class SimpleJFrame extends JFrame {
	public SimpleJFrame(){
		initialize();
	}
	private void initialize(){
		// çerçeceyi yarat ve bileşenler ekle
		// getContentPane().add(component) kullanımı
		...
		setDefaultCloseOperation(WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
		pack();
	}
	public static void main(String[] args) {
		SwingUtilities.invokeLater(new Runnable() {
			public void run(){
				new SimpleJFrame().setVisible(true);
			}
		});
	}
}