Nesneler Yaratma ve Kullanma
Her nesne kullanılmadan önce açıkça yaratılmalıdır. Bir nesne yaratmak için, ilgili sınıfın constructor (yapılandırıcı) olarak adlandırılan özel yöntemi çağrılmalıdır. Kurucu nesne için gerekli kaynakları ayırır ve yaratılan nesnenin bir örneğini döndürür. Java proglamlama dilinde, yapılandırıcıyı, sınıfla aynı isimde bir yöntem yaratarak kendiniz tanımlayabilirsiniz. Farklı parametreler aldıkları sürece birden fazla kurucu tanımlanabilir.
class SinifAdi{
	public SinifAdi (sıfır veya daha fazla parametre){
		...
	}
}
						
Bir sınıfın bir örneğini yaratmak için new işletmeni (operator) kullanılır. Bu örnek, referans türünün değişkeni olarak tutulabilir, bu da aşağıdaki gibi tanımlanır ve ilklendirilebilir.
SinifAdi DegiskenAdi = new SinifAdi(<parametreler>);
							
Burada <parametreler> eğer varsa, kurucu tarafından istenen parametrelerdir. Bir örneğin üye değişkenlerine ve yöntemlerine sınıf tanımı dışından, direk isimlerini kullanarak veya referans değişkeni yoluyla erişilebilir:
DegiskenAdi.UyeDegiskenAdi
DegiskenAdi.YontemAdi(<parametreler>)