Nesneler nesneye yönelik bir programda yapılandırıcı elemanlardır. Aynı gerçek dünyadaki nesneler gibi, bir programdaki her nesne bir kimliğe sahiptir. Yani, bir nesne durumunu ve davranışını kapsuller.
Nesneler başka nesnelere davranışlarını tanımlayan üye yöntemleri ile hizmet sağlar. Bir nesnenin durumu, nesnenin üye yöntemlerini çagırarak, ve davranışı ise nesnenin durumuna göre değişir.
Bütün nesneler kendini diğer nesnelerden ayıran bir kimliğe sahiptir. Yani, her nesne o nesnenin hafızadaki yerini gösteren bilgiye sahiptir. Bir nesnenin ilgisi bir programda nesnenin ismi olarak düşünülebilir. Bu nedenle, bir nesneden hizmet alabilmek için o nesnenin ilgisini bilmek gerekir.
Yandakı şekilde bazı nesneler gösteriyor ki bu gösterim kütüphane sistemi için önemli olabilir (ayrıca kütüphane sistemi kullanıcıları için de önemlidir). Buradaki kullanılan gösterim UML’dir –ki UML nesneye yönelik analiz ve dizaynda yaygın olarak kullanılan modelleme dilidir. Diktörtgen şeklinde gösterilen kimliği yazılı nesneler (altı çizili ve ':' eklenmiş), durumu ortada belirtilmiş ve sağladığı hizmetler en alta yazılmış. Görüldüğü gibi, her nesne farklı duruma ve o durumun davranışına sahip olabilir.
|
|