Bir sınıf aynı durum ve davranışa sahip olan nesneler kümesini tanımlayan ve sunan bir veri soyutlamasıdır. Yani, aynı karakteristik özelliklere sahip olan nesneler kümesi aynı sınıfa aittir. Bir sınıf bir nesnenin içini tanımlayan ayrıntılı tasarım olarak görülebilir, bir nesne bir sınıfın örneğidir.
Bir sınıf üye değişkenlerin ve üye işletmenlerin bildirildiği kodları içerir. Örneğin kitap sınıfı yazar, ödünç alan, ve iade tarihi gibi üye değişkenleri ve ödünç alan ve döndürülen üye yöntmelerini bildirir. Bir sınıf yaratıldıktan sonra, o sınıfın örneği olan nesneler yaratabilir ve kullanabilirsiniz. Aşağıdaki UML çizgesi kitap sınıfını gösterir. Kitap sınıfı bildirildikten sonra, Kitap sınıfından istenilen sayıda nesne yaratılabilir.
|
|
Pratikte, sınıflar programlarda tekrar kullanılabilirlik getirirken, nesneler yapışma ve modülerlik getirir. Her nesne bazı iyi tanımlanmış davranış ve veriye sahiptir ve bir nesneyi diğer nesneleri etkilemeden değiştirebilirsiniz. Bir sınıfı bildirerek, o sınıftan bir örnek yaratmak için aynı kodlar tekrar kulanılabilir.