General
Proje Kategorisi : Eğitim
Projenin adı: Herkese Eğitim
Proje Amacı: Eğitimde teknoloji kullanımı ile yürütülecek projenin özünde Arttırılmış Gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış kartlar aracılığı ile Suriyeli çocuklar ya da terör vb. sebebler ile eğitimini tamamlayamayan dezavantajlı çocukların eğitimlerinin desteklenmesi.
Günümüzde ülkemizde sayıları azalmaktansa artma eğiliminde olan pek çok çocuk savaşların, terör saldırılarının ve politik çatışmaların masum kurbanları durumuna gelmektedir. Doğu ve Güneydoğu’da terör nedeni ile zorunlu kısıtlı sürelerle eğitimine ara verilen çocuklar, savaştan kaçan ve sayıları 3 milyonun üzerinde olan Suriye halkı.
Türkiye’deki 0-18 yaş grubunda 1.249.263 Suriyeli bulunmaktadır. Bu çocukların %73’ü temel eğitim çağındadır. Suriye müfredatına bağlı Arapça eğitimin verildiği MEB’e bağlı Geçici Eğitim Merkezleri (GEM)’de 273 bin çocuk öğrenim görmektedir. Devlet okullarında eğitim gören 66 bin çocuk bulunmaktadır. Lise çağındaki çocuklar sosyoekonomik nedenlerden dolayı okullaşamamakta, bu çocukların aile geçimlerini sağlamak için okullara gönderilmediği bilinmektedir. (https://www.setav.org/etkinlikler/turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimi/)
Kısa ve orta vade içerisinde ülkelerine dönme ihtimalleri pek de mümkün gözükmeyen Suriyeli çocuklar ülkemizin kanayan bir parçasıdır. Eğitim sistemi içerisine mutlaka dahil edilmeleri gerekir. Eğitimsiz milyonların bir on sene sonra toplumun yapısına nasıl etki edeceği gün gibi ortadadır. Dolayısı ile okul yöneticileri öncelikle bu soruna el atmalıdırlar.
Eğer bu çocukları okula getiremiyor isek; eğitimi onlara nasıl götürebiliriz?
Amacı ile proje fikri oluşturulmuştur.
Projenin yaratacağı fayda: Eğitim ihtiyacının şart olduğu bu çocuklara dokunmak, onların eğitimi ile eğitimsiz nesillerin yetişmesini engelleyerek sağlayacağı pek çok faydanın ötesinde ülkenin kalkınmasına, ilerlemesine fayda sağlamak.
Uygulama adımları,
1. Eğitim ihtiyacına yönelik planlama
2. Eğitim içeriklerine yönelik planlama
3. STK belirlenmesi
4. Zorunlu Eğitim İçeriklerinin Teknoloji Entegrasyonu
5. Tasarım Süreci
6. Pilot Uygulama
7. Gözden Geçirme ve Devreye Alma