1
|
- Öğretme ve kurumsal eğitim arasındaki ilişkiyi inceleyecek,
- Öğretme ve kurumsal eğitim arasındaki farklılıkları değerlendirebilecek,
- Kurumsal eğitimin iş dünyasında ki rolünü yorumlayacak,
- Kurumsal eğitim ile ne tür ihtiyaçların karşılanabileceğini açıklayacaklar,
- Web tabanlı eğitim ve medya arasında ki ilişkiyi tanımlayabilecek,
- Web tabanlı kurumsal eğitimi değerlendirebilecek,
- E-öğrenmenin önemi açıklayabilecek,
- E-öğrenme ve Bilgi Yönetimi kavramları arasında ki ilişkiyi yorumlayabilecek,
- Bilgi ekonomisi becerilerini açıklayabilecek,
- Bilgi yönetimi ve bilgi ekonomisi kavramları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecek,
- Web tabanlı kurumsal eğitimin uygulama alanlarını inceleyecek,
- Web tabanlı kurumsal eğitimin öğrenci, eğitmen ve organizasyon açısından olumlu ve olumsuz yanları hakkında yorum yapabileceklerdir.
|
Öğrenme ve Kurumsal Eğitim
- Öğrenme
- Öğretim ve Kurumsal Eğitim
- Neden WTE
- WTE nerede uygundur?
- WTE'nin avantaj ve dezavantajları
|
2
|
- İdeal öğrenci ve dersin ne olduğunu tanımlayacak ve detaylı inceleyecekler,
- Eğitimi etkileyecek önemli öğeleri vurgulayabilecek,
- Yazılım geliştirme modellerine göre bir geliştirme süreci oluşturabilecek,
- E-öğrenme ortamının bileşenlerinin e-öğrenme çıktılarını nasıl etkilediğini inceleyecek,
- Kullanıcı arabiriminin sorumluluklarını sentezleyerek değerlendirebilecek
- İçeriğin ne olduğuna karar verebilecek,
- İki farklı çeşit içerik yapılandırmasını karşılaştırabilecek,
- Genellikler sık kullanılan ders yapılarına göre ders planlayabilecek,
- Öğrenci ihtiyaçları ile navigasyon arasında ilişki kurabilecek,
- Öğretim amaçlı etkileşim ile navigasyonu ayırt edebilecek,
- Hangi öğretim amaçlı etkileşimin hangi ortama uyduğuna karar verebileceklerdir.
|
Öğretim Tasarımı Yaklaşımları
- Öğretim Tasarımı
- Yazılım Geliştirme Yöntemleri
- E-öğrenme Uygulama Parçaları
- İçerik yapısı ve Sıralaması
- Navigasyon ve Etkileşim
|
3
|
- Öğrenci ihtiyacına göre uygun ders yapısı seçmeyi
- Genel ders yapılarını karşılaştırmayı
- Genel ders yapılarına göre ders geliştirmeyi
- Kendi dersleri için öğrenme sıralaması geliştirmeyi
- ınternet üzerinden bir şeyler öğretmen için parçalar tasarlamayı
- Yeniden kullanılabilir paçalar tasarlamayı
- Geliştirilen parçaları bir sıraya yerleştirmeyi
- Parçaları katmanlara ayırmayı
- Genel yapısal sorunları çözmeyi
- Yabancı parçaları bütünleştirmeyi
- Pratik navigasyon geliştirmeyi Başaracaklardır.
|
WTE Geliştirme Yaklaşımları
- Genel Ders Yapıları
- Yapılandırma Blokları
- Öğrenme Düzeni
|
4
|
- Güdülemenin e-öğrenme üzerine etkisini değerlendirebilecek,
- Güdülenme, algı ve ısrar arasında ki ilişkiyi değerlendirebilecek,
- Ders bırakma oranlarını güdülemenin ne oranda etkilediğini tartışabilecek,
- Olumsuz güdülenmiş öğrencileri tanımlayacak ve gerekli önemleri üretebilecek,
- Sorun yaratan öğrencileri tanımlayacak ve gerekli önemleri üretebilecek,
- Sürekli güdülenmeyi sağlayabilecek,
- Sürekli güdüleme ile ilgili model oluşturabilecek,
- Öğrenme gruplarını sorgulayabilecek,
- Öğrenme grubu oluşturabilecek,
- Eğlenceli ve ilginç e-öğrenme ortamları tasarlayabilecek,
- Öğrencileri e-öğrenme ortamlarında ilerletecek ve teşvik edebilecek,
- İşbirliği araçlarını e-öğrenme ortamlarında değerlendirebilecek,
- E-öğrenme ortamının çıktılarını değerlendirebilecek,
- Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirebileceklerdir.
|
WTE'nin dağıtımı
- Güdüleme
- İşbirliği
- Teknik Sorunlar
- Öğrenmeyi Ölçme
|